Post będzie rozwijany.
Zasadniczo mamy 2 sytuacje: źle wykonana usług lub brak wykonania usługi, brak dostawy towaru.
W przypadku źle wykonanej usługi, pozostaje droga cywilna. Długotrwała, a przy obecnej sytuacji finansowej firmy prawdopodobnie nieskuteczna. Proponowałbym zostawić opinię na Google Maps i winnych portalach i poszukać kogoś innego do poprawek. Tak dla własnego spokoju.
Gorzej w przypadku całkowitego braku wykonania usługi lub braku dostawy zamówionego towaru. Zazwyczaj wpłacone były tam tysiące złotych zaliczek, na Google Maps opinia mówi nawet o 40 tysiącach złotych! Co wtedy:
Droga polubowna - prawdopodobnie nie działa, ale warto ją zastosować przed ewentualnymi procesami, bo nie pozostawia wątpliwości co do intencji stron
1. Inspekcja Handlowa prowadzi polubowne rozwiązywanie sporów. Moim zdaniem warto, ale przy braku dobrej woli 2 strony nie ma to wiążącego charakteru https://www.wiih.lodz.pl/?p=5471
2. Miejski Rzecznik Konsumentów: darmowe porady prawne telefoniczne lub osobiste https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/rzec...w-w-lodzi/
Droga prawna (tutaj uwaga - ja nie jestem prawnikiem, skonsultuj się z profesjonalistą!)
1. Sprawa cywilna - zalecam kontakt z prawnikiem. Z doświadczenia odpisują bardzo wolno, długimi nic nie wnoszącymi pismami przez swoją radczynię prawną. Odstąpienie od umowy o dzieło, potem wezwanie do zapłaty, na końcu ewentualna egzekucja. Ale realistycznie: spółka jest goła i nie będzie z czego egzekwować.
2. Sprawa karna - w przypadku, gdy wpłaciłeś zaliczkę i słuch po Totu Design zaginął, zgłoś sprawę na Policję. Właściwy jest VII Komisariat na 3-go Maja 43: http://lodz.bip.policja.gov.pl/265/struk...Lodzi.html
To bardzo ważne by się tam pofatygować i złożyć zeznania. Jest już kilka (>2) zgłoszeń, a dodatkowe zgłoszenia mogą zmotywować Policję do działania.
Zasadniczo mamy 2 sytuacje: źle wykonana usług lub brak wykonania usługi, brak dostawy towaru.
W przypadku źle wykonanej usługi, pozostaje droga cywilna. Długotrwała, a przy obecnej sytuacji finansowej firmy prawdopodobnie nieskuteczna. Proponowałbym zostawić opinię na Google Maps i winnych portalach i poszukać kogoś innego do poprawek. Tak dla własnego spokoju.
Gorzej w przypadku całkowitego braku wykonania usługi lub braku dostawy zamówionego towaru. Zazwyczaj wpłacone były tam tysiące złotych zaliczek, na Google Maps opinia mówi nawet o 40 tysiącach złotych! Co wtedy:
Droga polubowna - prawdopodobnie nie działa, ale warto ją zastosować przed ewentualnymi procesami, bo nie pozostawia wątpliwości co do intencji stron
1. Inspekcja Handlowa prowadzi polubowne rozwiązywanie sporów. Moim zdaniem warto, ale przy braku dobrej woli 2 strony nie ma to wiążącego charakteru https://www.wiih.lodz.pl/?p=5471
2. Miejski Rzecznik Konsumentów: darmowe porady prawne telefoniczne lub osobiste https://uml.lodz.pl/dla-mieszkancow/rzec...w-w-lodzi/
Droga prawna (tutaj uwaga - ja nie jestem prawnikiem, skonsultuj się z profesjonalistą!)
1. Sprawa cywilna - zalecam kontakt z prawnikiem. Z doświadczenia odpisują bardzo wolno, długimi nic nie wnoszącymi pismami przez swoją radczynię prawną. Odstąpienie od umowy o dzieło, potem wezwanie do zapłaty, na końcu ewentualna egzekucja. Ale realistycznie: spółka jest goła i nie będzie z czego egzekwować.
2. Sprawa karna - w przypadku, gdy wpłaciłeś zaliczkę i słuch po Totu Design zaginął, zgłoś sprawę na Policję. Właściwy jest VII Komisariat na 3-go Maja 43: http://lodz.bip.policja.gov.pl/265/struk...Lodzi.html
To bardzo ważne by się tam pofatygować i złożyć zeznania. Jest już kilka (>2) zgłoszeń, a dodatkowe zgłoszenia mogą zmotywować Policję do działania.
"Warto być uczciwym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieuczciwym, ale nie warto."